Buitenlandstage - Reisverslag uit El Ejido, Spanje van johnno valstar - WaarBenJij.nu Buitenlandstage - Reisverslag uit El Ejido, Spanje van johnno valstar - WaarBenJij.nu

Buitenlandstage

Door: Johnno valstar

Blijf op de hoogte en volg johnno

27 Mei 2015 | Spanje, El Ejido

Buitenlandstage:

Na vele maanden is het eindelijk zover, ik ga 8 weken naar Spanje met Nick en Donny! Zondag 10 mei zijn we vanaf schiphol naar malaga gevlogen. Om 3 uur ging de wekker al vervolgens vlogen we om half 7 en kwamen we om half 10 aan. Donny zou om half 11 aankomen dus na een uurtje gewacht te hebben zagen wij hem ook aankomen. We gingen kijken welke bus we moesten hebben en uiteindelijk hadden we de goeie gevonden die leidde naar het busstation en vanaf daar moesten we nog 4 uur met de bus naar El Ejido. Toen we bij het busstation waren hebben we wat gegeten en ons eerste biertje gedronken. Om half 2 ging de bus en we kwamen na een lange rit om 6 uur eindelijk aan. Iemand van het bedrijf kwam ons ophalen en heeft laten zien waar het bedrijf is en ons naar het appartement gebracht. In het appartement hebben we eerst onze koffers uitgepakt en toen ging we kijken waar we konden eten maar veel winkels waren dicht omdat het zondag was dus hebben we maar bij de turk gegeten. We hadden maandag vrij om het plaatsje te verkennen en even bij het bedrijf te kijken. We gingen vroeg slapen omdat we allemaal moe waren. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en gingen we eerst naar het bedrijf, daar hebben we kennis gemaakt met de baas, dit was en Nederlander. Hij heeft ons een korte rondleiding gegeven bij de 2 locaties van de bedrijven. Hierna gingen we boodschappen doen en het appartement schoonmaken. En in de middag even ergens wat gedronken en gekeken waar alles zit. In de avond gingen we vroeg slapen omdat dinsdag onze eerste werkdag was. We moesten 8 uur beginnen dus 7 uur hadden de wekker gezet, vervolgens liepen we naar het bedrijf toe, dat was ongeveer 10 minuten lopen we kwamen daar iets voor 8 aan. Even gepraat met de baas en een iemand moest daar blijven en 2 met de baas mee naar een andere locatie, Donny bleef daar en Nick en ik gingen mee naar de andere locatie. Onze eerste werkdag zat er snel op. De werkdagen duren daar van 8 tot 3 en Zaterdag van 8 tot 1 dus dat was wel relaxed. Het was wel moeilijk communiceren met de werknemers want alleen de baas spreekt Nederlands en maar een iemand spreekt Engels dus het is moeilijk communiceren met de werknemers. De eerste week hebben we veel verschillende werkomstandigheden gehad zoals stekkies poten, grond in potten doen, bestellingen klaarmaken, onkruid wieden en planten weggooien. Ook gaan de dagen snel maar het is wel erg heet in de tuin en zeker als het felle zon is. In het weekend zijn we naar het strand geweest, wat gedronken en Feyenoord gekeken. De eerste week was snel voorbij. De tweede week, hebben we een beetje de zelfde werkomstandigheden gehad, wel wat andere dingen dus het blijft lekker afwisselend. Op dinsdagmiddag zijn we naar een winkelcentrum geweest en daar hebben we onder andere een tv gekocht zodat we wat meer te doen hebben in onze vrije tijd. Week 2 was niet heel mooi weer, meest bewolking en soms zelfs een beetje regen dus dat was wel ideaal werkweer maar naar het strand werd hem niet. Ons plan was om zaterdag naar Almeria-Valencia te gaan dus we gingen er met de bus heen en het was nog een stuk lopen, eenmaal aangekomen bij het stadion bleken de kaarten uitverkocht te zijn... dit was erg balen dus toen hebben we nog wel een Almeria shirt gekocht maar toen zijn we maar naar het appartement gegaan. Daar hebben we wat gedronken en toen zijn we gaan slapen. Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen, in de middag hebben we feyenoord gekeken dit was niet zo heel groot succes.